söndag 30 november 2008

Isintervaller

Igår syndade jag ordentligt. Råkade handla lite pepparkakstryffel från Åre Chokladfabrik. Det smakade mycket gott men gjorde mig också fet på ett ögonblick.

Den här chokladen måste vara den dyraste jag någonsin köpt. Den går på 59 kronor och folk verkar köpa den utan att blinka. Man får typ runt 10 praliner för det priset vilket ger ett styckepris per pralin på runt 6 kronor. Det är lite som cigaretter, snus och sprit. Här betalar man dyra pengar för att bli fet, sjuk och förkorta sitt liv. Hallå! Man borde ju få betalt för sånt.

Idag fick kroppen lida för chokladpralinerna. Drog på mig min mankini som jag hittade på Hobbex i Birsta igår och drog iväg på cykeln...

Föret var värsta tänkbara idag. Det regnade hela natten här i Sundsvall och det hade förvandlat snön till väldigt nasty is. Det är inte ofta jag är rädd då jag cyklar men idag var jag faktiskt det. Dubbdäcken sviker mig sällan men idag hade jag varit mindre rädd om jag haft spikdäck istället på cykeln. Körde ändå upp mot Högsjö, det blev två långa intervaller men då jag kom upp till Högsjö tog jag väg 320 tillbaka mot Kovland. Jag tryckte på så att dubbarna från mina däck sprutade, några låg i ryggfickan då jag kom hem. :) Dagens facit blev två stycken 45 min långa intervaller i zon3 samt en tutande bilist. Rätt bra med tanke på omständigheterna. Nu känner jag mig även lite mindre fet vilket är skönt.

/Rickard Mattsson

1 kommentar:

Sakira sa...



wow this is amezing website try more apk , spotify premium apk no root