lördag 1 november 2008

På väg till Barcelona

Ja då var det dags igen. För tredje gången bär det nu av till Barcelona (det var därför jag hårdtränade i veckan). Det är såååå jobbigt att Microsoft måste anordna sin europa-konferens TechEd i Barcelona varje år. Snacka om lyxproblem. Frugan, "vart ska jag bygga helikopterplattan tycker du"? ;)

Förra gången vi var iväg till Barcelona missade vi att boka hotell för alla deltagare. Detta resulterade i att vi fick paniklösa det hela och hamnade till slut på ett riktigt flådigt hotell. Det låg precis brevid det vi kallade The giant dildo, se bild ovan. Den där byggnaden ser man över hela Barcelona så det är inte särskilt svårt att hitta tillbaka till hotellet.

Min älsklingsfärg har ju alltid varit blått, det vet dom som känner mig riktigt bra. När jag år 2006 klev in i entren på hotel Silken Diagonal blev jag såld på 1 hundradels sekund. Hela designen går i färgen blått, se byggnaden ovan. Här lämnas inget åt slumpen, självklart bokade vi in oss på Silken Diagonal även denna gång. Nice price, just for you my friend. ;)

När det gäller blått så skojar jag inte, se bild från baren ovan. Alla flaskor i baren har ett härligt blått sken. Man ska inte lämna saker och ting åt slumpen. En gammal arbetskamrat till mig sa alltid: "assumption is the major reason for all fuck-ups". Jag kan inte annat än hålla med.

I Barcelona finns det lite andra saker att se också. Jag kommer fortfarande ihåg då jag blev idiotförklarad år 2005 då jag var dit första gången. Jag och några kollegor var ute och gick på stan och helt plötsligt stod det folk överallt och tittade upp i himlen. Jag kläckte ur mig nåt i stil med "håller dom på att riva det där?". Tydligen var det någon katedral som dom renoverade. Kan man äta såna? Ser ut lite som Brago-kex, inte så konstigt att dom måste renovera skiten hela tiden. Att bygga med Brago-kex kan ju aldrig vara bra. Vad händer då det regnar tex.? :)

Gårdagens Tortilla-kväll blev riktigt lyckad. Samtliga recept rekommenderas varmt, särskilt i kombination som vi gjorde. ;)

/Rickard Mattsson, på väg mot Arlanda med X2000

Inga kommentarer: