måndag 1 december 2008

Röda hattar och svarta slipsar

Ja idag var det vilodag i träningen. Firade det med att åka till Stockholm och besöka Redhat. Ja dom där som kränger Linux och andra öppen källkods-lösningar. Det pratades båda om röda hattar och svarta slipsar. Konstiga namn dom har på produkter måste jag säga. ;)

Hur som helst var det ett intressant möte. Jag fick en inblick i den andra sidan, lite som att glänta på locket till framtiden. Jag är ganska övertygad om att mjukvara i framtiden kommer att vara fri, ja så länge den inte körs i molnet då. De stora bjässarna får helt klart se upp för när dom här tekniknördarna anställt några affärsmänniskor som kan kommunicera med ledningen på företag då blir dom farliga på riktigt.

/Rickard Mattsson

2 kommentarer:

Anonym sa...

Berätta om bullarna och Max också ;-)

Rickard Mattsson sa...

Nej för fan, det skulle förstöra min image totalt! Jag kan ju inte skriva i bloggen att jag åt fyra pepparkakor, en lussebulle och middag på max. Som sagt, det skulle förstöra min nyttighets och renlevnadsimage totalt. ;)