fredag 21 november 2008

Spiderman

Igår när jag skulle cykla hem från jobbet stötte jag ihop med mina kollegor som skulle lyfta skrot. Jag var ombytt i cykelkläder då vi möttes och min ena kollega utbrast: "oh, jag trodde det var spiderman"! Ja, utstyrseln är ju halva grejen, att se snabb ut är ju en del av helheten. Jag kan själv inte förstå dom där tempo-blobbarna som trots en gedigen kroppshydda cyklar snabbt som tusan. Hur går det egentligen till?

Imorse gjorde jag mitt bästa för att göra min sambo irriterad. Som vanligt då tänker säkert hon... Jag vaknade 05:07 och kände mig pigg. Vi hade ställt klockan på 05:30 så jag tänkte vara snäll, gick upp och gjorde gröt så att frukosten var färdig precis då klockan ringde och min sambo vaknade till liv. Hade hon haft en kniv brevid sängen hade nog den suttit i mig ganska omgående. Hon uppskattade inte alls att jag smugit upp tidigare och gjort iordning frukost. Hrmf!

Vid 06:20 cyklade spiderman iväg hemifrån. Värmde upp i tio minuter och sedan körde jag en timme strax under tröskelpuls, eller på träningsspråk MT 1x60min. Körde även idag runt Granloholm där man kan få ganska bra flow och puls. Vid 07:40 rullade spiderman in på jobbet och smög ned i gymmet för att duscha och byta om. Dagens första pass är lagt till handlingarna. Nu ser vi fram emot kvällens idol. ;)

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: