söndag 9 november 2008

Tyskar...

Igårkväll såg jag på tyska musik-kanalen Viva i Spanien. Jag förundrades över att dom sände musikvideos där artisterna sjöng på engelska och musiken var textad på tyska. Nåja, jag låg och irriterade mig på det ett tag. Sedan kom Kate Perry - I kissed a girl, hon sjöng på engelska, det var inte dubbat men hennes sång var textad på tyska. Fattar ni? Dom är ju helt sjuka i det där landet. Nåja...


Efter Kate kom Scooter. Från vilken nation är Scooter? Ja precis, han är tysk (det syns ju på honom om inte annat). Vilket språk sjunger Scooter på? Nä, han sjunger inte på tyska, han sjunger på engelska. Vad gjorde Viva? Dom visade en musikvideo med scooter som är tysk, sjungandes på engelska och textar hans engelska sång på tyska. Hrmf!

Sitter på X2000 på väg mellan Arlanda och Stockholm nu. Måste säga att egen 3G-uppkopplingen fungerar mycket bättre än SJ:s skämt till Internetförbindelse. Snart är jag hemma och där väntar riktig mat, härligt!

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: