fredag 28 november 2008

Mysteriet är löst!

Imorse lade sig alla pusselbitar på plats. Det har tagit några år och jag har berört ämnet några gånger här i bloggen. Jag tänkte inte ens på det utan allt bara föll på plats. Har ni varit med om det någon gång? Ja, jag snackar såklart om bilister vs cyklister. Jag har löst mysteriet och tänkte nu avslöja hur det hänger ihop. Varför tutar alltid bilister åt oss som cyklar på vägen? Här kommer svaret....

När en bilist är ute och kör på vägen går allt bra. Det är bara att ta sikte på bilen framför, hålla lagom avstånd och försöka att navigera dit man ska. Hur enkelt som helst...

När bilisten kommer ikapp en helt vanlig cyklist händer något konstigt som jag hittills inte förstått men nu har läget klarnat...

Bilistens bil slår helt plötsligt över till autopilot och föraren blir nu passagerare i sitt eget fordon. Läskigt men sant...

Bilen går inte längre att navigera med ratten för då hade det ju bara varit att styra åt sidan för cyklisten...

Föraren av bilen befinner sig i en nödsituation och handlar helt enkelt i nödvärn då han slänger sig på tutan och signalerar till cyklisten. ;)

Idag har jag tränat tre pass. Ett mastigt intervallpass på vägen till jobbet imorse. Efter jobbet tränade jag på gymmet med Göran sedan cyklade jag hem och åt mat.

/Rickard Mattsson

1 kommentar:

Jörgen sa...

En träffande analys. :)
/J