fredag 7 november 2008

Mutad!

Igår blev jag mutad av ett icke namngivet svenskt företag. Men det som händer i Barcelona stannar i Barcelona...

Det blev middag på Hard Rock Café i centrala Barcelona. Jag beställde en Twisted Mac, Chicken & Cheese. Lyssna bara på detta: A grilled chicken breast tops off twisted Cavatappi pasta tossed in a lightly spiced 3-cheese sauce, with garlic, roasted red peppers and Romano parsley bread crumbs. Served with a side of garlic toast.

Det lät ju bara för Rickard-anpassat för att vara sant. Pasta, kycklig, sås med tre sorters ost och vitlöksbröd. Gratis är gott har jag hört och det där smakade verkligen mumma. Fan, jag har blivit mutad! Hur som helst så tror jag att min kropp behövde en liten återställare efter magens utbrott i mitten av veckan. Jag fick inte i mig mycket näring under tisdag och onsdag men igårkväll tog jag igen det med råge. Imorse då jag vaknade kände jag mig fet så jag stack ut och sprang utan att äta något innan. Det blev en spännande upplevelse. Fick se när solen sakta och knallröd steg upp vid horisonten när jag sprang jäms med medelhavet. När passet nästan var slut började min mage bli riktigt tom. Gick upp på hotellrummet, stretchade, duschade och sedan gick jag ner och åt en rejäl hotellfrukost med massor av vitt bröd.

Nu ska boskapen på konferensen utfodras igen. Lunch kallar dom det, jag tycker maten suger!

/Rickard Mattsson

2 kommentarer:

Anonym sa...

Typiskt statstjänstemän. Dessutom från Infrastruktur. Ajajaj, ni är ju överbetalda hela bunten ;-)

Rickard Mattsson sa...

Ja, ännu en statlig skandal! Att vi är överbetalada säger ju vår chef också så det är ju allmänt vedertaget är jag rädd. ;)