fredag 21 november 2008

Skinnjacka, jeans och mössa

Idag efter jobbet gick jag och min kollega Göran till Friskis gym för att lyfta skrot. Mina ben var inte tillräckligt trötta efter morgonens urblåsning. Jag har ju tidigare skrivit om gym-killar som klär sig konstigt. Nu har utvecklingen gått framåt med rasande fart och det finns nu nya rön att skriva om...

På gymmet idag var det mycket folk. Det var mångkulturellt och personer i alla åldrar. Mest uppseendeväckande var dock en kille som hade valt en udda gym-utstyrsel. Han tränade i skinnjacka, jeans och mössa. Haha, jag och Göran förundrades över detta samtidigt som killen la sig i benpressen och pressade upp vikterna. Jag bara väntade på att hans jeans skulle spricka, det hade varit en skön syn. Fy f-n vad jag hade garvat då! Göran hade en skön kommentar som säger allt; vad är det för fel på folk?


Jag och Göran försökte knäcka varandra som vanligt på gymmet. Jag var grymt nära att svimma då jag gjorde 30 rep x 2 set på 130 kg i benpressen. Jag räknade fel på vikterna då jag lade på dem och det fick man ju lida lite för sedan. Men det som inte dödar härdar sägs det ju. Göran klarade sig utan att spy denna gång vilket var skönt. Man vill ju inte ställa till med en scen varje gång man är på gymmet.

Vem blir först att träna i mankini på Friskis & Svettis? :)

/Rickard Mattsson

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du blir först, helt klart!

Rickard Mattsson sa...

Haha, ja jag har faktiskt funderat på att göra det. Det krävs ju mer än stake så att säga... ;)