söndag 23 november 2008

Pimp my fettförbränning

Nu börjar det bli vinter på riktigt och jag har fortfarande inte ens funderat på att använda trainern. Minus fem grader och strålande väder idag. Som upplagt för ett mysigt pass upp till Högsjö? Njea, det där med mysigt får någon annan stå för. Jag kör plattan i mattan eller inte alls då jag tränar...

Fettförbränning låg i fokus idag. Två stycken 45 min långa intervaller långt upp i zon 3 blev det. Sån träning bränner bra mycket kalorier eller vad sägs om 1425 kcal under dagens pass på två timmar? Riktigt trött blev jag innan jag var hemma också. Nu är det bara att låta träningen och den förhöjda fettförbränningen sjunka in och verka i kroppen. Det är en härlig känsla då det är färdigtränat, då kan man slappna av och bara bli bättre genom att tex. skriva skit på bloggen. ;)

/Rickard Mattsson

4 kommentarer:

Göran sa...

Ja du har sett lite tjock ut på sistonde...bra att du märkt det själv så vi slapp säga åt dig ;-)

Rickard Mattsson sa...

Asgarv! Ja, jag vet att det är riktigt illa nu. Om det fortsätter så här så blir det Sumo-VM i japan 2009. Jag vågar inte längre ställa mig på vågen, den kan ju visa mer än 55 kg...

Göran sa...

Sumo vet du vart vi tränar, gröna mattan imorgon bitti!

Rickard Mattsson sa...

Shit! Om jag inte haft vilodag på måndagar hade jag lätt antagit utmaningen. Sorry. ;)