tisdag 25 november 2008

Party Crasher

Än så länge har han enligt mig inte misslyckats med något i musikväg. Imorgon onsdag är det återigen dags för honom att ställa skåpet. Albumet som Per Gessle släpper är disco-inspirerat och han har valt att sjunga på engelska. Vi får se vad kritikerna säger om det, själv tror jag att det blir en klar flipp snarare än flopp.

Imorse dunkade jag cykel igen. Nästan helt utvilad i kroppen efter måndagens vilodag. Hjärnan var dock lite svajig pga. taskig sömn de senaste nätterna. Det satte dock inte stopp för en redigt lång intervall innan jobbet. I vanliga fall tutar ju bilister åt oss som cyklar på vägen. Imorse var det en som blinkade med varningsblinkers åt mig istället. Hrmf! Jag är ganska säker på att jag betalar minst lika mycket skatt som dig och borde således ha samma rätt som dig att utnyttja den svenska infrastrukturen så länge jag håller mig inom lagens råmärken. Nåja, stackarn hade säkert haft en dålig morgon. Han eller hon kanske fick ångest då jag tränade runt Granloholm...

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: