söndag 31 augusti 2008

Touchdown

Nu börjar kroppen och knoppen kännas riktigt bra igen. Efter att jag hoppade av Fredriks träningsupplägg har min knopp snabbt blivit bättre. Att träna efter ett schema på det där sättet fungerade inte i längden för mig. Jag behöver kunna anpassa träningen till vardagen på ett helt annat sätt. Fint nu vet jag det, bara att dra lärdom av det och gå vidare...

Fick ytterligare ett återfall idag och körde distans på cykeln. Totalt sju timmar distans i helgen med riktigt fint väder. Ont i knäet hade jag oxå men då det är jag som bestämmer och inte mitt knä körde jag ändå i fyra timmar. Helgens fina väder var förmodligen de sista riktigt fina sensommardagarna. Från och med imorgon är det höst på riktigt, ingen kan påstå nåt annat då det är september. Löven kommer att börja bli gula, röda och alla möjliga färger innan de till slut faller ned på marken. Upptäckte förresten idag att det är mycket rönnbär i år. Enligt min farmor ska det innebära att vintern som kommer blir både kall och med mycket snö. Återstår att se om vi får en riktig vinter i år eller om det blir fejk som vanligt.

/Rickard Mattsson

1 kommentar:

Jörgen sa...

Oj, det där som du beskrev i tidigare inlägg lät ju verkligen som stressrelaterade symptom. Har haft liknande själv förr men då jobbrelaterat. Jäkligt otrevligt är det.

Hoppas du repar dig och hittar en skön balans mellan träning och annat.

mvh, Jörgen