söndag 10 augusti 2008

Pimp my ride

Jag funderar på att skaffa ett nytt vrålåk till nästa år. Är rätt sugen på cykeln ovan men den saknar lite pimpning tycker jag. Hmm, undra varför inte Zipp tillverkar såna där ekersmycken till sina Zipp-hjul? Nä dom kör med sina golfbolls-dimplers istället och tror att det är tillräckligt coolt. Apropå det så läste jag om nya Zipp Sub-9 idag, ett tempohjul som utvecklats helt i vindtunnel. Tydligen hade dom mätt upp motståndet när hjulet körs i vind till -80 gram vilket innebär att hjulet skjuter på istället för att vara ett motstånd. Undra om det kan få mig snabb på tempo eller om jag ska fortsätta med min pulvermosdiet?

/Rickard Mattsson

2 kommentarer:

Tom sa...

Håll dig till pulvermoset, kompis. Vi cyklar inte i vindtunnlar.

Rickard Mattsson sa...

Ja man får mycket pulvermos för samma pengar som ett Zipp Sub-9 kostar. ;)