fredag 29 augusti 2008

Back to basic

Devisen för tillfället är back to basic. Jag har börjat springa och cykla till och från jobbet igen. Dock försöker jag fortfarande få till kvalitetspass här och där. Med dagens bensinpris och debatten om vår miljö känns det faktiskt helt rätt att ta sig till och från jobbet för egen maskin. Att stiga upp tidigt, äta en rejäl frukost och sedan cykla eller springa till jobbet är hur skönt som helst. På hemvägen kan man ta lite omvägar och köra intervaller eller nåt annat spännande om man vill.


Idag tex. så cyklade jag lugnt till jobbet och efter jobbet körde jag en omväg med en fet intervall runt sweetspot. Grymt oseriöst som vanligt. När man jobbar i stan och måste ställa ifrån sig sin dyrgrip är det bra om man har rejäla lås. Själv kör jag med dubbla motorcykellås av olika modeller. Tanken bakom det är att om någon idiot lyckas manipulera det ena låset så kanske det andra står emot en lyckad stöld.

Idag är det en stor dag för bloggen oxå då detta är inlägg nr 300. Inte så illa pinkat.

/Rickard Mattsson

2 kommentarer:

Tom sa...

Från och med idag har jag också ambitionen att ta cykeln till och från jobbet när det passar. Min commuter är dock lite mindre fancy än din. ;)

Rickard Mattsson sa...

Mindre fancy? Menar du att du nedlåter dig till att cykla på en cykel utan karbonram till och från jobbet? Hua, det går ju inte för sig. ;)