fredag 1 augusti 2008

Platt mage på fyra veckor?

Det är inte ofta jag orkar läsa Aftonbladet längre. Jag tycker tidningen skriver mindre och mindre relevanta saker och siten är dessutom extremt rörig och svår att överskåda. Igår gjorde jag ett undantag och slöläste lite då jag fick syn på detta!


Jag kände mig genast träffad. Efter tusentals timmar med konditionsträning och gym har jag fortfarande inte lyckats locka fram mina magrutor. Hur mycket jag än deffar och försöker så får jag inte platt mage. Det finns lixom alltid lite fett kvar där som stör. Även om det ser bra ut då jag står upp så finns det massa fett där, det ser man då man sitter ned t.ex. Jag är verkligen nyfiken på att få veta vad Aftonbladet har för grymma tips för att komma till rätta med detta.

Så här skriver tidningen som löser alla världens problem:

"Den nya sockermagen har smugit sig på många – i takt med vårt ökade intag av skräpmat, sötsaker och transfetter. Magen kan inte tränas bort. Den ska ätas bort, med bra mat.
De som drabbas är i alla åldrar: de är vuxna kvinnor och unga tjejer som på många sätt är måna om sina kroppar. De tränar regelbundet – men äter också mycket godis och skräpmat. Det är då man kan få det många hälsoexperter börjar benämna ”sockermage”. "


Klicka här för att komma till artikeln (observera URL:en, det är en teaser). ;)

Jo ja tackar, snacka om svammel! Jag kan lova att min mage har fått det bästa av mat som kan uppbringas i ett modernt samhälle. Snart tar jag fram osthyveln!

Läs även dagens höjdare: Superpillret lika bra som äkta träning!

/Rickard Mattsson

3 kommentarer:

Anonym sa...

du har inga muskler så din förbränning är lika med noll i vila skulle jag tro. Rutor kommer fram vid 10-15% bf och har du inga rutor så har du mer fett än så. Eftersom du är anorektisk så tycker jag målet för dig borde vara att gå upp i vikt för att utöka dina wattsiffror. Att bara sträva efter bra watt vs kroppsvikt genom att gå ner i vikt blir man inte bra av. Mera potatismos och styrketräning skulle göra dig gott!

Rickard Mattsson sa...

Hej anonym! Trevligt med en som vågar stå för sina åsikter. ;)

En av min principer är att jag inte litar på folk som bara säger saker. Det jag menar är: om en fet person säger: "du måste äta mer fett" så tror jag inte på det. Likadant om en person som ser ut att vara i dålig form eller psykist hälsa säger: "du måste göra si eller så" så tror jag inte på det. Om däremot en person som är duktig, ser bra ut och är allmänt fräsch säger: "du behöver äta mera groddar för att bli bättre", då tror jag på det.

Eftersom anonym här döljer sin identitet har jag svårt att ta in budskapet. Desstuom har jag lagt min träning i händerna på Sveriges bästa personliga tränare. Av den anledningen väljer jag att ignorera kommentaren ovan. ;)

Ps.
Jag äter redan potatismos, proteinpulver, gainers, russin, pasta och vad det nu kan vara. Dessutom styrketränar jag.
Ds.

Miike sa...

Rickard du vet att droppformen är den mest aerodynamiska, så putmage och puckelrygg borde vara ganska bra form, helst med tanke på att luftmotståndet på en 10 cm broms hölje motsvarar 1 kg tyngre cykel/cyklist i 40km/h! :) Men skulle du mot förmodan inte villa se ut så så är mitt heta tips styrkestak! då får man 6-pack! Men du har ju flickvän/hus mm så jag tycker du ska satsa på droppformen;)