fredag 15 augusti 2008

Sweetspot och björn-pasta

Idag genomförde jag det sista träningspasset här på Åland. Utgick från Mariehamn där vi bott under veckan och cyklade mot Eckerö. En ganska kuperad väg med Åländska mått mätt och idag var det även väldigt blåsigt. Jag rev av en 60min lång intervall runt sweetspot, kroppen kändes hyfsad.


I vanliga fall, hemma i Sverige äter vi mat med någon form av pasta ungefär 6-7 dagar per vecka (lunch och middag). Här hos mina svärföräldrar verkar det som pasta är nåt man hatar så jag har haft det lite kämpigt den här veckan. Idag fick jag dock gehör för mina klagomål då jag blev bjuden på björn-pasta för barn och grillad kyckling. Fint! Jag blandade i lite pesto i pastan så var succén ett faktum. Om det fanns någon baktanke med björn-pastan har jag inte vågat fråga än, jag är bara så glad att jag fick pasta åtminstone en av dagarna. Bara så ni fattar hur illa det är så kan jag säga att jag tuggat stora mängder energikakor, russin och druckit gainers för att kompensera mina krympande glykogen-depåer. Min kropp funkar bäst på pasta, därmed basta! ;)

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: