tisdag 5 augusti 2008

Teori

Idag var det dags att testa mina kunskaper. Teoriprov för A-behörighet (MC) stod på schemat. Under den senaste veckan har jag läst teori och gjort testfrågor nästan dygnet runt. När jag ger mig in på nåt så gör jag det med hela mitt hjärta, på gott och ont ska väl tilläggas. Det känns liksom som det är enda sättet för att få det hela överstökat. I slutet på förra veckan, efter att ha läst mer eller mindre oavbrutet hela veckan fick jag en vagel på ena ögat. Antar att det var ögats sätt att meddela träningsvärk eller överansträngning...

När jag kom till provlokalen idag så var det en hel hög med ungdomar runt 18 år där. Jag var nog ensam där som var över 20. Teoriprovet var ganska lurigt med många kluriga frågor. När jag hade gått igenom alla 70 frågor hade jag markerat nio som jag var osäker på. Då hade jag bara fem minuter kvar av tiden så jag körde en snabb genomgång och ändrade lite här och var.

Efter 50 minuter med handsvett och hög puls klickade jag så till slut på knappen "avsluta provet" och fick godkänt. Jag hade till och med lite marginal men provet var överlag svårare än jag hade föreställt mig. Tur att jag hade pluggat stenhårt hela förra veckan. ;)

Nu återstår bara att finslipa körningen och sedan klara uppkörningen.

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: