lördag 30 augusti 2008

Livet som polack

Idag var jag uppe med tuppen. Frukost strax efter klockan 05 sedan drog jag iväg på ett distanspass klockan 06:40. Ja ni hörde rätt, jag fick ett återfall och körde distans. Fattar inte hur det hände men jag ska försöka att bättra mig...

Vid lunchtid åkte jag iväg med min mor, far, syster och brorsdotter till Stöde och provade på livet som polack. Ja vi plockade bär alltså... ;)

Livet som polack är nog inte helt enkelt. Jag stötte på denna typ då jag som bäst höll på att försörja mig på bärplockning.

Fast livet som polack kan nog vara ganska trevligt också för när man är i skogen kan man grilla korv och det är ju aldrig fel. Ungefär som glass en varm sommardag, det blir aldrig A L D R I G fel.

Efter att ha kört ett redigt distanspass och provat på livet som polack blev jag bjuden på mat hos min mor och far. Mycket gott efter att man varit ute en hel dag, först på hojen och sedan i skogen bland alla bär.

Efter maten blev det övningskörning med motorcykeln. Idag var det stadskörning som skulle gnuggas. Fick även tillfälle att testa min nyinköpta superlätta motorcykelhjälm som givetvis är gjord i carbon. Ja det stämmer, även motorcykelvärlden är full av prylar. Rent av livsfarligt för mig att ge mig in i den världen också för det kommer inte att bli gratis. Min hjälm är i alla fall helt sjukt grym. Den är snygg som tusan, är tillverkad i carbon och väger 1200 gram. Jo skön och funktionell var den också. Stadskörningen kändes bra, gjorde egentligen bara ett mindre misstag under 45 minuters körning vilket får anses som godkänt.

Justja, när jag provade livet som polack lyckades jag gå ner mig i ett hål så att vänster ben for ned till låret. Stötte mitt knä mot något hårt i samband med det så nu sitter jag här med liniment på mitt knä i hopp om snabb läkning.

Livet som polack är ingen lek.

/Rickard Mattsson

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra att du har ont i knät! Då kanske du låter bli de tidiga distanspassen! Oseriöst skulle det väl vara? Du lever inte upp till dina lågt ställda mål nu, skärpning :-)

/Gunde

Rickard Mattsson sa...

Jag körde distanspass idag igen. Eftersom jag hade ont i knät ökade jag på passet en timme från igår bara för att visa knät vem som bestämmer. ;)