lördag 4 april 2009

Straff

Igår när jag kom hem mutade jag sambon med choklad och tidningar. Det funkade bra, hon lät mig gå ned till cykeln i källaren utan att säga ett ord. Försökte mig på att köra fyror men kroppen ville inte så mutorna var för gäves. Fick runda av passet efter 1½ intervall och sova istället.

Idag gjorde jag ett nytt försök på trainern. Kroppen fick ett rejält straff för att den inte gjorde som jag ville igår. Pressade ur mig 3x15 min tröskelintervaller. Effekten låg högre på tröskelintervallerna idag än den gjorde under mitt försök till fyror igår. Lustigt hur kroppen är ibland. Det enda jag gjorde mellan dessa pass var att sova sisådär 9 timmar. Hur som helst så ser jag siffror på wattmätaren som jag aldrig tidigare sett. Man ska tydligen vara oseriös för att lyckas. Att göra saker för allvarliga är tydligen inte bra...

På allmän begäran kommer här också en rejäl filmsekvens från början av dagens trainerpass. Håll till godo alla ni som frågat. ;)

Snart är det kvalitets-TV. Ballar av stål på Kanal 5 är ju bara det bästa jag sett på länge. Jag skrattar och sambon hatar mig. Tur att hon är ute och roar sig ikväll så jag kan se på kvalitets-TV själv.

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: