fredag 10 april 2009

Otur


I onsdags när jag hade en bilspekulant på besök inträffade följande. Spekulanten lånade min bil för att provköra. Han backade ut ur garaget och åkte iväg. Jag började meka på med lite saker ute medan jag väntade. Fixade bland annat lite med husbilen inför besiktningen. När jag senare gick igenom garaget såg jag nåt konstigt på golvet. Vid en närmare titt visade det sig vara en överkörd mus. Min slutledningsförmåga har nu kommit fram till följande. Musen har gömt sig bakom vänster framdäck på bilen. Då vi gick runt och spekulanten tittade på bilen vågade inte musen röra sig ur fläcken. När bilspekulanten sedan startade bilen och backade ur garaget blev musen platt som ett frimärke (se bild ovan).

Otur? Ja denna mus hade inte särskilt mycket flyt med livet, förutom det som flöt ut ur baken på den då bilspekulanten backade över stackaren. ;/

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: