tisdag 23 december 2008

Morgonpromenad

Den här och kommande vecka kommer jag att ta det lugnare. Jag har haft så grymt bra flyt med träningen den senaste tiden och vill nu undvika överträning och skador, därav viloperioden. Faktum är att jag tränat på riktigt hårt men nu blir det ett kortare uppehåll och bara lugn träning fram till nyår. Därefter kan det tänkas bli lite hårdare träning igen...

Idag började viloperioden. Jag gick ut stenhårt imorse. Hade ställt klockan på 05:00. Gick upp som en zombie och gjorde gröt. Försökte skaka liv i min sambo. Vid 06:00 gick vi hemifrån mot stan. Vi bor 11 km från våra jobb och igår bestämde vi oss för att prova gå till jobbet. Det tog bra precis 1 tim 55 min för mig att gå den vägen. En fin morgonpromenad och två timmar kvalitetstid med min sambo på vägen till jobbet. Julen hade inte kunnat börja bättre. Dessutom fick hjärtat ta det lugnt, pulsen var aldrig över 100 bpm. :)

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: