måndag 8 december 2008

På resande fot

När man reser har man mycket tid att lägga på annat. Man kan tänka, skriva, läsa, sova, lyssna på musik eller bara ta det lugnt. Imorse gick jag upp 04:50 för att hinna med tåget till Stockholm. Jag var ned och besökte Skatteverket som har sitt huvudkontor i Solna.


Mötet blev fruktsamt och mycket värdefullt. Det är otroligt inspirerande att få arbeta med riktigt duktiga personer, precis som jag gör varje dag på mitt jobb. Hur som helst, då jag kommer hem idag har jag suttit 6,5 timmar på tåget och arbetat 14 timmar.

Det här tåget sitter jag i nu.

Pressbyrån på centralstationen i Stockholm är farlig. Där säljer dom Ben & Jerrys glassar. Jag lyckades stå emot suget efter dagens intag av skräp i form av både lussebulle och chokladmuffins. Vad gör man inte för att få kompisar?

Gick raka vägen och köpte lite pressad frukt på flaska istället. Jag har inte tidigare haft tillfälle att testa denna nyhet från Chiquita men idag gjorde jag slag i saken. Dom är omotiverat dyra, nästan som plastcyklar. Resultatet? Ja dom smakade bra. Praktiskt format och god smak men som sagt lite väl dyra.

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: