söndag 14 december 2008

Vinterland

Som Sundsvallsbo har man de senaste åren vant sig att det inte kommer särskilt mycket snö. Förra vintern skottade vi garageinfarten tre gånger. Iår har vi nog skottat minst det dubbla redan. I vanliga fall brukar man också vid den här tiden på året fundera om det kommer att bli en vit jul. Ni som är trogna läsare av bloggen kommer såklart ihåg min analys i höstas. Jag skrev om mängden rönnbär på träden och drog slutsatsen att det skulle bli en bra vinter. Än så länge verkar den analysen stämma rätt bra. Nu låter jag några bilder från helgen tala för sig själv...

Idag när jag körde tempointervaller upp till Högsjö och hem igen var det underkylt regn som kom ned från himlen. När jag kom hem igen var både jag och cykeln täckt av ett lager is.

Ice..

Ice...

Baby ;)

Cykeltightsen...

Armen på jackan...

Magen, obs det är inte fastfruset slem. ;)

Vår trädgård i vinterskrud..

Livet som villaägare är trevligt, trots att det skottats mycket redan i vinter.

Häcken har en hårt liv med all snö..

Sockertoppsgranen är prydd med vit topp..

Träbordet är ett bra mått på hur mycket snö det kommit. Det där är nog runt en halvmeter.

Dammen is no more..

Portalen är cool..

Solen gör ju inte saken sämre..

I fredags snöade det hela dagen..

Det tog exakt en timme att cykla från gymmet och hem.

Det är en tur på 12 kilometer.

Som på sommaren går på cirka 20 minuter...

På grund av att kommunen inte skottat och skött sina åtaganden var det svårt att cykla den dagen..

Var tvungen att ta in cykeln på kvällen för att få bort all snö från den.

Vevparti kryddat med snö.

Bakhjul kryddat med snö.

Framgaffeln...

Snö..

Snö...

Och ännu mera snö. Jag tror att det blir en vit jul iår. ;)

/Rickard Mattsson

2 kommentarer:

Anonym sa...

grattis nytt rekord i publicering av menlösa foton :)

Rickard Mattsson sa...

Anonym: hellre det än rekord i menlösa kommentarer från anonyma personer.

Någon fler som tycker att samtliga bilder sög stenhårt? ;)