söndag 7 december 2008

Magic

Ja vad ska man säga? Ordet vykortsvackert har används för många gånger i denna blogg så idag säger jag bra magic och låter bilderna från helgen berätta resten...

Sundsvall har blivit pimpat av snö inför julen.

Då jag och min sambo satt och åt frukost imorse såg vår trädgård helt magisk ut.

Riktigt fint, idag var det inget snack om saken. Livet som villaägare var enkelt och härligt på alla sätt. Vi behövde inte ens skotta snö.

Cyklade upp mot Högsjö idag. När jag hade dunkat klart min första 45min intervall stannade jag och tog några bilder från landskapet där uppe.

Hmm, ja vad ska man säga? Riktigt fint cykelföre idag.

Igår var min kropp trasig på alla möjliga sätt. Hjärnan kändes som mos och musklerna som köttfärs. Körde ett lugnt pass igår och åt massa glass och godis. Idag kändes benen som två raketer.

När jag kom hem igen var solen på väg ned. Min vintercykel fick stå modell när jag gick lös med mobilkameran.

Ja för er som undrar kan jag meddela att flaskan med vatten såklart frös direkt. Det var idiotiskt att lämna termosflaskan hemma idag när det var -4 grader. Körde i två timmar utan en droppe vatten.

Ur högtalarna strömmar nu musik från Enya. Spotify är tjänsten som kommer att sopa banan med allt och alla inom kort. Jag kommer att bli mycket förvånad om det företaget inte är köpt av en stor bjässe för fler miljarder inom ett år. Enyas musik passar förresten rätt bra med bilderna ovan; magic.

Enya make a man cry like a baby

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: