söndag 6 juli 2008

Tidaholm - U6 Cycle Tour

Då var det dags för tävling igen. Nu befinner jag mig i Tidaholm, hit är det sjukt långt från Sundsvall. Efter några mer eller mindre våldsamma slagsmål med min GPS så är jag nu framme efter 80 mil i husbilen. Egentligen skulle det bli under 70 mil, hur det kunde bli 80 får ni fråga Nokia om (min GPS är billig idag, någon som bjuder en femma?).

Här i Tidaholm är det regningt som tusan, campingen som U6 tillhandahåller är på en grusplan så det ser ut typ som på bilden ovan. Tävlingarna börjar imorgon måndag med en prolog, sedan är det linjelopp på tisdag, GP på onsdag, linjelopp torsdag och fredag samt att tävlingsveckan avslutas på lördag med ett tempo. Vi får se om kroppen och knoppen klarar av hela den veckan, målsättningen är att överleva och inte komma sist på tempot som vanligt. ;)

U6 Cycle Tour som denna tävling heter verkar vara riktigt stor. Som vanligt är jag grymt dåligt påläst och har ingen aning om vad jag ger mig in på. Jag har redan konstaterat att det är folk här från Norge, Tyskland, Danmark och Nederländerna. Ja några från Sverige är det ju här också såklart. Men jag tror att den här tävlingen är lite större än jag hade föreställt mig innan. Resultat och övrig information kommer löpande att läggas ut här under veckan. Självklart kommer jag så snabbt som möjligt efter varje dag att skriva några rader här också.

/Rickard Mattsson

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jo, det finns en kortare väg till Tidaholm på ca 65 mil. ;-) Men det är ju om man använder en helt vanlig karta.

Rickard Mattsson sa...

Jo jag vet men jag hade två försvårande omständigheter denna gång. 1, Jag skulle passera Stockholm och leverera min cross till en köpare. 2, Jag hade ingen kartläsare med mig som kunde guida.