lördag 26 juli 2008

Laxå 3-dagars, etapp2 - linjelopp

Idag var det linjelopp i Laxå 3-dagars. Temperaturen var hög, runt 30 grader under hela loppet. Vi körde en varvbana som var cirka 50 km lång, den skulle köras tre varv och totalt blev det närmare 190 km med transportsträckan till varvbanan inräknad. Banprofilen var trevlig med några mindre backar, dock ingen som rensade fältet nämnvärt. Jag upplevde att kroppen kändes bra idag, åtminstone under andra halvan av loppet. Under första varvet går två större utbrytningar iväg och under det andra varvet är tempot i den efterföljande klungan där jag låg extremt lågt. På det sista varvet blev tempot högre, men ändå hanterbart. Då vi kom in på den sista biten mot mål kändes kroppen väldigt pigg. Jag upplevde att jag låg bra till trots att jag missat de tidiga utbrytningarna.

När jag senare tittade på resultatlistan kunde jag inte tro mina ögon. Jag hade kommit på plats 94 av 102 startanden. Jag är väldigt skeptisk till om det verkligen stämmer för såna som jag körde med under den sista milen har enligt resultatlistan kommit 15 minuter för mig i mål. Det är ju inte ens tekniskt möjligt! Hur som helst så är inte mitt resultatet acceptabelt och är det en arrangörsmiss åker jag ändå härifrån i protest. Jag har inget här att göra ändå.

Resultatlistorna finns här.

Hejdå Laxå.

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: