Att komma till bukt med detta energiläckage är säkert inte lätt men igår gjorde vi ett seriöst försök. Här i Sundsvall finns ett företag som heter Matservice. Hos dem kan man handla mat via webben och få det hemkört mot en mindre avgift. Vi som handlar två gånger i månaden gjorde en snabb bedömning att det tar minst fyra timmar av vårt liv varje månad att åka till, gå runt i och sedan åka hem ifrån en fysisk butik. För att inte tala om miljöaspekterna med att ta bilen till och från affären. Hur som helst så gjorde vi slag i saken och gjorde vår storhandling i söndags hos Matservice. Det var lite som kinder överraskning på måndag då vi hade bokat leverans. Runt middagstid kom vår leverans och då kändes det lite overkligt. Vi fick tre stora lådor packade med våra varor.
I det stora hela fungerade det mycket bra. Frukten var fräsch och de frysta varorna var riktigt kalla vid leverans. Det blev lätt för oss då vi bara behövde packa upp prylarna och se så att allt var rätt. Nästa gång vi ska handla behöver vi bara öppna vår sparade varukorg på webben och göra eventuella tillägg eller borttag sedan klickar vi på "köp". Ska vi göra en exakt likadan handling igen tar det max en minut att genomföra. När ska de stora butikerna vakna för detta koncept?
Man kan inte ändra på alla andra utan bara på sig själv.
/Rickard Mattsson
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar