onsdag 2 juli 2008

Kinder överraskning

Idag var en helt vanlig dag tills posten anlände. Ett brev från Eurocard brukar inte betyda att man hoppar jämfota av glädje precis. Nu var det ju så att jag visste att jag inte hade använt mitt Eurocard-kort sedan jag var på Mallis. Min första tanke var att någon kommit över kortnumret och använt det för att blåsa Eurocard. Jag tog ett djupt andetag och öppnade kuvertet. Hmm, att betala: 0,00 kronor stod det på fakturan. Bra men står detta verkligen rätt till tänker man ju då...


Tog och ringde Eurocard. Välkommen till Eurocard kundservice, du är placerad i kö, du har plats 24 i kön. Pust och stånk, det är nog inte bara jag som fått en skum faktura tänkte jag. Blev dock ganska snabbt kopplad till en person. Jag sa att jag fått en faktura från dem på noll kronor och frågade vad dom håller på med. Damen i andra änden av luren harklar sig lite och säger, jo vi gjorde som så att vi skickade ut alla fakturor denna månad, även dom på noll kronor. Varför då frågade jag? Jo för att påminna folk om att dom har sitt kort svarade damen i andra änden. Ja men det är ju skoj sa jag, ni tror inte att detta gör era kunder aningen förvirrade? Nej vi brukar göra så en gång om år svarar damen. Kul!

Jag tycker att Eurocard kan ta sitt miljöansvar och strunta i att skicka ut fakturor till höger och vänster som är på noll kronor. Är det nåt som är onödigt så är det väl detta.

Hur som helst så vill jag att även andra börjar skicka mig fakturor på noll kronor. Vi börjar med Shell, sedan tar vi banken där vi har lån på huset och sedan tar vi elleverantören och Telia. ;)

/Rickard Mattsson