måndag 26 juli 2010

Styrketräning


Hade tänkt köra distanspass igår söndag men på grund av vädret blev det träning inomhus. Då de gym vi har tillgång till hade dåliga öppettider åkte vi till gymmet på mitt jobb istället. Jag hade inte tränat där sedan renoveringen förra sommaren. När vi klev in där och slog på ljuset öppnades en helt ny värld, nya styrke- och konditionsmaskiner, fräschare, nya högtalare.. Ojoj, jag måste ha bästa arbetsgivaren i stan, vilken lyx med såna förutsättningar till friskvård! Inte undra på att vi har extremt låg sjukfrånvaro.. Klart att arbetsgivaren får tillbaka de insatta medlen med råge när personalen vårdar sin kropp och knopp istället för att sunka ned den och låta förfallet ta överhand.

För egen del fick jag ihop 90 minuter effektiv träning varav 15 minuter var en lång och hård intervall i roddmaskin (över mjölksyratröskel), sedan 75 min styrketräning helkropp, både i maskiner, med fria vikter och med kroppen som motstånd. När jag ändå tränar styrka kör jag igenom hela kroppen. Allt annat känns meningslöst. Åka till gymmet för att träna axlar lixom... Nej tack, här är det allt eller inget som gäller.. Jag hade inte tränat styrka sedan april/maj så nu börjar en skön träningsvärk infinna sig lite här och var. Träningspasset blev riktigt bra med väldigt trevligt sällskap, vi avslutade med gemensam lunch hemma hos en vän, tack för gästfriheten!

Inga kommentarer: