måndag 26 juli 2010

Kajak


Det är hårt att ha semester för då kan man träna huuuur mycket som helst.. Började dagen med tidig uppstigning följt av ett tidigt hårt pass runt alnön på landsvägscykeln. Det var knappt någon vaken då jag susade runt ön, luften var fuktigt och tung att andas men det var ändå skönt att få blåsa ur kroppen. Benen var trötta efter mitt hårda pass på gymmet dagen innan men vad gjorde väl det när motivationen sprutade ur öronen?

När jag kom hem från cykelpasset kastade jag i mig fruktsallad, duschade och åkte till naprapaten för stötvågsbehandling. Idag ställde dåren in stötvågsmaskinen på den mest aggressiva inställningen efter att jag råkat yppa att jag var där för smärtan.. Borde kanske hålla käft istället, ska fundera på det till nästa gång för jag ångrade mig när jag låg och skrek mig igenom de 3000 slagen! När jag trodde det var över stack han nålar i min fot bara för att jävlas lite extra. Behandlingen kostar 450 kr per gång och jag var där för tredje gången idag. Jag tror att man kan hitta billigare lidande faktiskt, typ gå barfota på glödande kol eller kamma sig med osthyvel.. Än så länge har jag dock fullt förtroende för den smärtsamma behandlingen. Naprapaten tycker nu att jag kan börja jogga lite lätt. Jag frågade om det var okej att springa fyraminuters AC1 maxintervaller uppför slalombacke.. Då var jag nära att få en smäll.. NEJ! Blev svaret för han visste precis vad jag menade.. Du ska jogga lugnt i max fyra minuter på platt mjukt underlag och sedan gå däremellan, helst kortare till en början sa han. Löpintervaller i backe är tydligen det värsta man kan utsätta foten för.. Ajdå, då får jag träna syreupptag på cykeln..


Eftermiddagen ägnades åt att paddla kajak. Jag och en kollega åkte till Indalsälven. Vi startade vid Kävsta camping där man kan köra bil ända ned till vattnet och lasta av kajakerna. Vi paddlade mot Indal och Bäcks Bodega där det finns brygga, gott om sittplatser och grillmöjligheter. Vi stannade för att fika, sedan vände vi tillbaka åter mot Kävsta camping. En nätt liten tur på 15 kilometer som tog ungefär tre timmar med fika- och telefonstopp. Tackar ödmjukt för lån av kajak samt gott sällskap!

Inga kommentarer: