tisdag 27 juli 2010

Korten på bordet

Jag värdesätter när mina medmänniskor kör med öppna kort så därför försöker jag föregå med gott exempel. Nedan utdrag är från mitt träningsprogram Polar Protrainer och visar hur jag tränat det senaste halvåret. Man ser tydligt hur antalet träningstimmar ökat nu under sommaren och det beror såklart på alla sköna distanspass som man hatar att köra på vintern. Då är det mer kort och hårt som gäller, därav skillnaden i mängd. Veckorna där jag tränat lite har jag endera varit förkyld eller typ fastnat på västkusten pga. pilotstrejk. Jag har inte varit lat och legat med chipspåsen framför tv:n. Apropå det kommer jag inte ihåg när jag startade tv:n sist men det har inte hänt efter april åtminstone. Många frågar mig hur jag hinner med allt, svaret är: jag prioriterar bort sånt jag inte behöver, typ se på tv. Jag fokuserar stenhårt på det som ger resultat, sånt som ger mig själv eller mina nära och kära nåt tillbaka. En upplevelse eller ett längre och lyckligare liv. Det gör knappast en såpopera på tv..


Imorse sov jag länge och när jag vaknade kändes benen totalt sönderkörda efter gårdagens 4tim 42min träning både på cykel och i kajak. Men efter att ha tankat kroppen med nytt jetbränsle (havregrynsgröt, banan, ägg och grönt te) var det som att något hände. Bestämde mig för att prova köra ett pass.. Det tog tre timmar innan jag var hemma igen.. Två dagar har gått av veckan och träningsmängden är redan 7tim 42min. Det är bra för till helgen blir det mindre träning då vi kör ett första flyttlass till fjällstugan i Åre. Förhoppningsvis får vi upp både internetanslutning och övervakning där då. Alla prylar har kommit så det är bara en tidsfråga innan allt är på plats.. :)


Man ser mycket när man är ute och tränar och i synnerhet då när man cyklar distanspass. Dagens coolaste syn var bonden i Matfors som hade gjort en egen landningsbana för sitt flygplan på sin åker som vätter ned mot marmen. Han hade landat och ställt planet vid huset.. Jag lyfter på hatten för dom som ser möjligheter och utmaningar snarare än problem. Dom som hissar segel istället för bygger vindskydd när det blåser hårt. Respekt!

Inga kommentarer: