söndag 1 februari 2009

3:20

Distanspass på cykeln idag, tre timmar och tjugo minuter för att vara exakt. När jag gav mig iväg hemifrån var det -13 grader. Jag tog på mig fyra lager underställ under min cykeljacka, dubbla ullstrumpor och skoöverdrag samt min sambos värstingvantar. Trots detta hade jag vissa problem att hålla fingrar och tår varma. Passet gick ändå bra tycker jag. Körde vägen mot Huljen och Svartede, den måste förresten vara Sundsvalls finaste cykelväg på vintern. På sommaren är den finaste cykelvägen i våra trakter den som går mellan Torsphammar och Holm. När jag cyklade den i somras var det helt magiskt kommer jag ihåg...

/Rickard Mattsson

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet inte vad du använder för skor och handskar på vintern, men jag kan rekomendera Northware vinterskor samt Hestra Lobster handskar, har man ett par tunna bomulsvantar i dom handskarna klarar man lätt -17 utan att frysa, jag brukar dra ett par fibersockar utanpå vinterskorna samt neoprenskoöverdrag och fryser sällan om fötterna. Det finns elektiska sulor som är bra, men även små påsar "Shoewarmers" som man sätter under tårna, håller värme i ca 6 tim.

Anonym sa...

ja jag fattar inte hur ni pallar dessa långa 3-5h pass på vintern... jag är fördig i fötter och fingrar vid 2h+

Coolt att du fortfarande håller i som du gör, efter din lilla "time out"

Hoppas att allt känns bra och att det håller i sig..

Marcus Nyström
WWW.SCK.NU

Rickard Mattsson sa...

Robert, nya hanskar är nu införskaffade. Nån Hestra-variant blev det. Återkommer med rapport då jag provat dem.

Mackan, nu cyklar jag bara för att det är kul. Hade jag siktat på nåt hade jag kört fem timmar i söndags och inget annat. ;)