söndag 22 februari 2009

Fatburner


Idag körde jag ett riktigt fatburner-pass. Även idag kändes benen lite omänskliga. Fattar inte vad som hänt riktigt. Misstänker att kroppen svarar bättre på träningen nu då jag dels tränar helt utan ambitioner samt att jag dragit ned träningsmängden per vecka med någon timme. Kroppen är bra lustig... Dagens pass bestod av två rejäla intervaller på 45 minuter. Högt upp i zon3, där fettet i kroppen brinner som bäst. Lyckades bli rätt trött innan jag var hemma igen. Väl hemma körde jag lite styrke och balansövningar i källaren. Det är skönt att ha såna möjligheter hemma så slipper man släpa iväg sin trötta kropp till gymmet hela tiden.

Imorgon ska det vilas och resas. Medan jag sitter på en massa flyg så låter jag kroppen och framförallt benen genomföra en superkompensation så jag nästa vecka kan gå ut ännu hårdare på mina intervaller. Aporpå nästa vecka så blir den lite annorlunda, återkommer till det senare...

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: