fredag 20 mars 2009

Trasiga ben

Idag är det tur att man har kontorsarbete. Sprang till jobbet imorse. Har varit trött i kroppen under veckan och inte kunnat träna så hårt som jag velat men idag gick det bättre. Fem fyror blev dagens facit. Runt 20 minuter stenhård träning i tävlingsintensitet. Underlaget är lurigt nu. Det är för tidigt att springa odubbat och för mycket asfalt för att springa dubbat. Jag valde dubbat vilket får konsekvensen att det blir rätt hårt med mycket stötar. Efter mitt hårda uppvaknande har det varit riktigt skönt att bara sitta ned på en kontorsstol hela förmiddagen. Varje gång jag rest mig för att hämta te, frukt eller i värsta fall förflyttat mig till ett konferensrum har benen gjort ont. Det är faktiskt rätt skönt att köra ned kroppen i källaren redan på morgonen. Då har den hela dagen på sig att resa sig sedan. I eftermiddag blir det lite återhämtande träning på sporthallen. Ska simma lite med sambon hade jag tänkt..

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: