fredag 6 mars 2009

Mjukstart


Nu har jag börjat träna igen. Mjukstartade kroppen igår med ett "spinna benen"-pass på trainern. Testade hur nervsystemet fungerade och lyckades trampa i 175 rpm utan att studsa i på sadeln. Körde även lite andra teknikövningar som jag håller för mig själv.


Idag var det dags att köra lite hårdare. Benen kändes klart trögare än igår men den känslan fick stå tillbaka. Satt mig på trainern igen och klämde fyra stycken fyra minuters intervaller nära maxpuls. Dagens högsta pulsvärde slutade på sju slag under max. Benen kändes sura mot slutet av passet och jag kunde inte hålla effektutveckling uppe trots högt pulsutslag. Kroppen är således inte helt okej än men förhoppningsvis går det att smyga igång med träningen nu.

Har försökt att vara ledig från jobbet idag. Det gick sådär. Började med att jag jobbade mellan 7-10 men sedan har jag vilat och tränat. Skönt att vara lite ledig nu då det är sportlov. I eftermiddag tänkte jag gå ned till Birsta för att lyssna på Kevin Borg. Han lanserar sitt första album och idag uppträder han i Birsta City klockan 16.

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: