söndag 15 mars 2009

Schlagerspinning


Ojoj, igår var jag på schlagerspinning inför schlagerfinalen. Det var Friskis o Svettis som anordnade denna tillställning. Ett 60 minuter långt spinningpass med många av årets låtar samt lite schlagermoves. Det var tex. första gången som spinningledare sa att "nu ska ni headbanga". Det var under Heats låt, 1000 miles som vi skulle utföra en headbang. Klart udda pass som jag kommer att komma ihåg länge.

På detta spinningpass försökte jag hålla igen lite men det gick sådär. Passet var 58 minuter långt (på cykeln) och jag tillbringade 23 minuter i max pulszon. Jag lyckas alltid förtränga hur jävla jobbigt spinning är. Blir alltid förvånad då jag inte varit där på ett tag. Det är ju helt omöjligt att köra på nåt annat sätt än plattan i mattan hela vägen. Första intervallen var på 21 minuter och den andra på 15. Däremellan vilade vi i 2 minuter och när vi var färdiga varvade vi ned i ytterligare 2 minuter. Haha, ja vad ska man säga? Tokeffektiv träning lixom... Idag körde jag distans ute på min MTB, jag har rätt svårt med det nu efter förra årets distansnötande. Lyckades samla ihop 3tim 20min, det fick räcka. Hatar distans!

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: