måndag 26 januari 2009

Tre

Tre timmar distans på cykeln igår. Två feta tempointervaller i början av passet, sedan blev det hopp och lek på slutet. Passet kändes bra och tre timmar känns mycket enklare att hantera än fem. Jag blev trött som tusan och det är ju själva poängen. Distanspass på fem timmar är inte bara jobbigt rent fysiskt, det är jobbigare psykiskt. Nedbrytande för skallen, jag blir grinig, sur och omedgörlig av sånt. Nä sånt väntar jag ett tag med än så länge...

/Rickard Mattsson

4 kommentarer:

Miike sa...

Som jag alltid sagt, distans är för dom som har lite o göra.. 4x4 är the shit

Rickard Mattsson sa...

Jag vet och merparten av min träning är också för tillfället fokuserad på just 4x4 men för att variera och fylla ut träningstiden lite kör jag hårda distanspass då det passar.

Göran sa...

är det därför man inte ska köra distanspass med jobb?

Rickard Mattsson sa...

Hmm, ja att jobba åtta timmar i sträck har samma effekt på hjärnan som att träna lika länge. ;)