tisdag 13 januari 2009

Redo

I lördags var inte kroppen redo för några hårda intervaller pga. min sjukdom förra veckan. Tog det lugnt i några dagar och gjorde ett nytt försök idag. Tidig frukost och sedan löpning till jobbet med fyra maxpulsintervaller. Gick fint, kom upp i 95% av maxpuls vilket kändes skönt. Äntligen tillbaka på banan.

Bilden får illustrera min insats i lördags, då jag försökte springa fyror på löpbandet dagen efter att min mage vänt sig ut och in.

Skam den som ger sig.

/Rickard Mattsson

2 kommentarer:

Tom sa...

Kom upp i 95 procent? Det är lägst 95 som gäller! ;)

Rickard Mattsson sa...

Sant, eller nästan sant. Det är ju individuellt. För mig är det för att vara exakt 91% av maxpuls som ska passeras. 95% är godkänt men når jag över så är det skönt. Dock ganska sällan jag orkar passera 95% faktiskt. Kommer ihåg förra året då jag sprang på band så jag nästan kräktes. Då var jag ett slag under maxpuls, närmare bestämt 99% av maxpuls. Slå det om du kan under träning. ;)