onsdag 7 maj 2008

Tröskelintervaller from hell


Det är ganska roligt med personlig tränare. Han verkar veta bättre än jag hur min kropp fungerar. Det kanske är därför han just är personlig tränare? Hmm, hur som helst så var kroppen rätt sliten måndag och tisdag efter urblåsningen på Hammarö. Igår då jag tittade på träningsschemat och konstaterade att jag hade ett ganska mastigt pass med tröskelintervaller planerat till på onsdag tänkte jag att det där går nog inte vägen.

Ja det var som sagt igår det. Idag kändes kroppen betydligt piggare och passet gick faktiskt att genomföra. Tröskelintervaller var det som gällde, 3st på 15min vardera. Det är riktigt bra träning det och stundtals kände jag mig faktiskt lite hård, men jag tror att det berodde på medvinden snarare än att jag plötsligt blivit stålmannen.

Nu blir det muskelstimulering och lite vila.

/Rickard Mattsson

4 kommentarer:

Tom sa...

Mmm, Fredrik är sällan ute och cyklar när det gäller upplägget. Brukar oftast vara spot on. Fascinerande.

Anonym sa...

Medvind?? Det sa du inget om när du berättade hur högt snitt du hade på intervallerna... ;)

Anonym sa...

Aha, det var därför du inte såg mig när vi möttes i Indal.

Rickard Mattsson sa...

Annika: jag bara skryter, jag är ju ingen riktig cyklist.

Robert: stämmer, jag fick möte med dig precis under en av dessa monsterintervaller. Sorry för att jag inte stannade. Såg dig men det var i sista ögonblicket.