lördag 10 maj 2008

First stop Björklinge

Igår åkte vi ned mot Uppsala för att vara på plats i god tid inför Skandisloppet. Vi stannade till i Björklinge som ligger cirka 20km norr om Uppsala för att få en god natts sömn. Att åka ända in till slottet i Uppsala där starten går kändes lite dumt på en fredag kväll. Jag prioriterar sömn så efter lite letande hittade vi världens lugnaste ställe. Natten har tillbringats på en parkering vid en idrottsplats här i Björklinge. Nu på morgonen åt vi frukost ute i solen strax innan 08:00.

Igår då vi kom fram till Björklinge körde jag ett återhämtande pass på cykeln. Vi stannade husbilen och jag var iväg på mitt pass inom fem minuter, det kändes lite overkligt. Passet var magiskt, det var varmt i luften, helt vindstilla och landskapet var platt som en pannkaka. Dock är jag lite tveksam till att man kan bli hård om man tränar i dessa trakter men det är klart, när det blåser här så måste det vara riktigt illa...

Ovan syns dagens frukost, havregrynsgröt med krossade linfrön och skivad banan. Det är en fin uppladdning inför cykeltävlingar har jag märkt på senare dar.

Nu är det dags att packa och åka mot startområdet...

/Rickard Mattsson

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har bott i Uppsal i många år och jag kan lova dig Rickard att man kan bli ordentligt trött på träningspassen där, det spelar egentligen inte så stor roll om det är platt eller kuperat, det är farten som dödar. Skandisbanan är inte kuperad men den är ändå otroligt utslagsgivande.

Rickard Mattsson sa...

Robert, jag skulle bara kontrollera så du var vaken! ;)

Anonym sa...

Alltid, framförallt när någon hoppar på mitt älskade Uppsala