söndag 25 maj 2008

6(172)+7(200)+6(165)+6(170)=25(707)


Nu måste killen ha köpt svampar på Internet tänker ni men så är det inte! Jag äter ju inte ens svamp! Ni kommer snart att förstå ekvationen i rubriken...

I måndags, dagen efter helgen på Kinnekulle hade jag tagit semester. Körde ett distanspass mellan Lindesberg och Storvik utanför Sandviken. Den dagen blev det sex timmar och 172 km på cykeln.

Tisdag var det vilodag och även dagen då jag började känna lite förkylningssymptom.

Onsdag och torsdag överdoserade jag ipren, vitlök, echinagard, finrexin, nässpray och strepsils för att bli av med förkylningen på nolltid.

På fredag var jag nog egentligen inte tillräckligt frisk för att träna men jag hade ju tagit semester för att kunna träna. Körde ändå det planerade distanspasset trots vissa protester från sambon, förlåt! Turen gick över Graninge, Bispgården och Liden. Passet blev dessutom lite längre än planerat, totalt strax över sju timmar och 200 km på cykeln den dagen. Typ lika länge som mina kollegor satt på jobbet. Don´t try this at home säger jag bara...

På lördag var jag mycket bättre i förkylningen så chansningen gick hem. Körde distans igen via Kovland, Bergsåker, Huljen, Svartede, Nedansjö, Matfors, Allsta, Kvissleby, Njurunda, Skatan, Bergafjärden, Njurunda, Sundsvall, Bergsåker, Kovland och sedan hem. Den här dagen blev det exakt sex timmar och 165 km på cykeln. Hade lite sega ben den här dagen också. ;)

Idag söndag avslutade jag monsterveckan. Körde ett distanspass direkt efter frukost. Turen gick först till Stöde sedan vidare till Torpshammar där jag tog av på vägen mot Holm. Fortsatte via Nordanede, Gimåfors och vidare mot Holm, Kovland och sedan hem. Väl hemma blandade jag till en smoothie, packade ryggsäcken med kläder och dator sedan cyklade jag och firade mor på morsdag. Idag blev det strax över sex timmar och 170 km på cykeln. När jag gav mig av på dagens pass var benen extremt sega. Det var först under de två sista timmarna som dom kändes lite mer levande, i övrigt kändes rundtrampet bedrövligt.

Efter den här veckan kan jag inte låta bli att blicka tillbaka till hösten 2007. Jag hade tränat på Fredriks träningsschema ett tag och vid ett av våra möten sa jag nåt i stil med: "ska jag verkligen inte cykla mer?". Fredrik kontrade och sa: "lugn, du ska få cykla!". Okej, nu fattar jag vad han syftade på...

Sitter nu nöjt och blickar tillbaka på en vecka då jag trots tre dagar vila och förkylning lyckats träna över 25 timmar och cyklat 707 km. Alltså, det är 70 mil på en vecka! Inte ens på Mallis körde jag så långt, där kom jag upp i 66 mil på en och samma veckan men då var det ju mera berg också. Förut var jag nöjd att jag lyckades köra ungefär 100 mil på en månad...

Man måste våga för att vinna!

/Rickard Mattsson

1 kommentar:

Tom sa...

Ja, du har minsann cyklat mycket!