onsdag 19 mars 2008

Mirror mirror on the wall...

...tell me what you´re looking for.

Idag fick jag gå upp tidigt och köra mitt träningspass innan jobbet. Styrkeintervaller på trainern var det på schemat. Fast jag kallar nog hellre de passen för knänkäckarpass. Passet gick bra efter omständigheterna. Lite trögt var det att köra ett tvåtimmars pass styrkeintervaller med start innan 07:00. Räddningen den här gången blev grymt bra musik. När eurodance-versionen av mirror mirror on the wall började ljuda i lurarna så vred jag upp volymen och betade av intervall efter intervall.

Vad skulle man göra utan bra musik under passen på trainern?

/Rickard Mattsson

2 kommentarer:

Tom sa...

Träna ändå kanske? :-) Jag kör numera utan musik. Smärtan blir mer levande då.

Rickard Mattsson sa...

Jag är tveksam Tom. Mina pass på trainern skulle nog nästan bli outhärdliga. Med bra musik blir det lixom lite lättare.

När man kör ute tycker jag att man ska skippa musiken. Det tar lixom bort en del av upplevelsen samtidigt som man blir lite för avskärmad från omvärlden. Men jag kan erkänna att jag kör med musik ute ibland, dock väldigt sällan.