söndag 30 mars 2008

15 grader

Söndag = distans, det har nog alla fattat nu. Imorse var det fyra grader varmt då jag skulle ge mig iväg på dagens femtimmars pass. Förra helgen var det -11 grader. Det var med andra ord 15 grader varmare idag. För första gången i år kunde jag köra utan termosflaskor vilket gjorde att jag fick med mig hela 1,5 liter vätska. Upptäckte också att energikakor smakar ganska mycket bättre av att ätas mjuka och inte stenhårda som dom blir då det är svinkallt ute, nice!

Helgen har i övrigt använts för att packa cyklar, kläder och annat inför resan till Mallorca. Fem dagar kvar nu och jag är fortfarande frisk och hel. Dock har flickvännen varit sjuk i veckan så det har varit skyddsavstånd och noll intim kontakt här hemma. Det tar vi igen på Mallis. ;)

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: