söndag 16 mars 2008

Mintchoklad

Idag var det distans på schemat igen. Det var några veckor sedan jag körde ett riktigt hårt distanspass nu. Först hade jag lite reducerad träning inför resan till Cannes och sedan blev jag förkyld. Idag märkte jag att två veckor utan någon vettig distansträning har satt sina spår.

För att motivera mig själv idag tog jag med mitt nya vapen (säg inget till Tom). Vapnet bestod av en ny energikaka som jag hittade för någon vecka sedan. Den är svensktillverkad och smaken är mintchoklad. När jag hittade den och läste ett utlåtande förstod jag att det här är the shit! Beställde en hel låda direkt och idag var det dags att testa...

Fem timmar på cykeln kan få vem som helst att vilja sälja alla cykelprylar man äger på studs. Då kan det vara bra att motivera sig själv med små saker i ryggfickan. Efter tre timmar tog jag fram den, skalade av förpackningen och tog den första tuggan. Oh, vilken grym kaka var det första jag tänkte. I nästa sekund börjad jag leta i ryggfickan efter den tillhörande sprutgrädden. ;)

Passet gick rätt bra. Sista timmen var seg som tusan, gick in i väggen sista halvtimmen. Såg i syne, vinglade och hade svårt att ta mig hem. När jag gick in och stod i köket för att blanda till en återhämtningsdryck hade jag svårt med balansen. Ingen kan klaga på att jag tog i för lite på dagens pass. Nästa gång ska jag bli hämtad på bår i Bispgården!

Någon som vill köpa alla mina andra energikakor som inte smakar mintchoklad? Dom är rätt billiga nu, måste köpa några lådor till av den svenska dynamiten.

/Rickard Mattsson

3 kommentarer:

Jörgen sa...

Det är så ska det va, vägga på alla distanspass! ;)

Anonym sa...

Tycker de nya mest ser ut som påskgodis. Vi såg ditt godisintresse här på bloggen i julas, så energikaka är väl bara ett kodnamn??

/Snart på F&S?

Rickard Mattsson sa...

Jörgen: japp, väggningar på distanspass är fint, särskilt när man lyckas med det på egen hand.

Anonym: inside-information är inte bra, det kan förstöra min fina fasad. :)