söndag 9 mars 2008

Countdown

Nu är det nära! Om mindre än en månad tränas det för fullt på Mallorca. Jag har precis fått träningsschemat från coachen för den perioden och det ser ut att bli många timmar i sadeln ;).

Ska försöka att hålla mig frisk och hel också den här gången. Förra året var det plågsamt att vara på Mallorca med ett köttfärsknä. Jag fick träna bort cykelabstinensen på gymmet då, det ska inte hända igen i år! Jag tänkte gå ut hårt och börja med att bli fri från förkylningen jag haft under den här veckan. Därefter tänkte jag hålla mig frisk resten av livet och aldrig mer vara skadad eller sjuk.

Oj! Nu vaknade jag upp i verkligheten; fan var är mina antioxidanter?

/Rickard Mattsson

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ett tips för att hålla sig frisk kan vara att äta mycket fisk. Det innehåller mycket nyttiga fetter, som omega-3, som gör dig både smart och frisk!

/Laxen

Anonym sa...

Svälj en Fisk - Håll dig Frisk... Det vet väl alla. /en smart

Rickard Mattsson sa...

Smart är jag redan, det har jag papper på. Frisk är jag också för det mesta, dock inte under förra veckan.

Jag tror inte att vägen till nirvana går via fisk. Jag är ju havsveggo så jag äter inget från havet. Det som bor i havet mår nog bäst av att få vara kvar i havet. ;)

Tom sa...

Robban! En själsfrände! ;-)

Rickard Mattsson sa...

Haha! Jag har många vänner där ute. Tyvärr är det inte så många som kliver ut ur garderoben och talar om det...

Spaghetti ala bolognese for life!

Anonym sa...

har du funderat på hur ekosystemen skulle se ut om vi inte fiskade upp en del saker ur alla haven?

Rickard Mattsson sa...

Anonym: ja faktiskt! Allt liv härstammar ju från haven, även vi människor. Med tanke på detta är det ju lite läskigt att vi håller på att fiska sönder och förorena våra hav med diverse kemikalier.

För mer info i detta ämne rekommenderar jag följande site: http://www.havet.nu/. Där finns all slags information om havet, ekosystemet, myndighetsrapporter, forskningsresultat och avhandlingar.

För mer information om överfiske rekommenderas följande länk: http://www.havet.nu/?d=33