torsdag 25 mars 2010

Musli


Så här kring löning tänkte jag tipsa om min senaste upptäckt. När vi jobbade helg sist så hade jag lovat att bjuda på frukost. När jag handlade snubblade jag över denna musli som visade sig vara något utöver det vanliga. Nu är det ju inte så att jag direkt kan doktorera i musli men ändå.. När jag äntrade musli och cornflakes-hyllorna på ICA kändes det ganska hopplöst. Mängder med produkter, varianter och smaker avlöste varandra, den ena lät äckligare än den andra och jag var klart beredd att ge upp och strunta i hela musli-konceptet. Då ser jag en liten, designad påse som fångar mitt intresse. Dyr var den också, bra då måste den vara bra! Blipp, blopp sa det i självskannern och sedan for den ned i kassen. Senare visade det sig bli en riktig succé..


Det var ingen som hade provat men alla gillade den, ja förutom nötallergikern då.. Tips: ät den med Valio vaniljyoghurt och skivad banan. Den frukosten kan vissa dagar konkurrera med min grötfrukost, åtminstone smakmässigt men aldrig kostnadsmässigt. :)

/Rickard Mattsson

3 kommentarer:

Tom sa...

Glorious är god, men Grace är godare. :-)

Rickard Mattsson sa...

Där ser man. Är det ferrari och ahlgrens bilar i den? ;)

Tom sa...

Man skulle kunna tro det!