onsdag 10 mars 2010

Kontinuitet


Jag är ju den stora förespråkaren av kontinuitet men nu måste jag erkänna att jag fått bita i gräset ordentligt. Kan inte förstå vad kroppen håller på med. Är helt otroligt trött och seg. Denna vecka har det resulterat i två vilodagar på raken. Idag kunde jag börja träna så då körde jag två pass istället, ett pass simning på morgonen och ett pass på trainern på kvällen.

Tänkte tipsa om en god maträtt som jag lagade idag. Pasta med kyckling i vitlökssås.

Ingredienser för massor med portioner (8 tror jag):
  • 600 gram pasta (fullkorns spaghetti)
  • 900-1000 gram kycklingfilé
  • Hickory marinad
  • 2 st Philadelphia-ost Vitlök och Örter
  • 2 dl Grädde
  • Tomat eller någon/några andra grönsaker

Tärna kycklingfiléerna i små bitar, lägg i Hickory-marinaden. Koka upp pasta-vattnet. Bryn kycklingbitarna i stekpanna så dom får färg. När dom är genomstekta, ta ut dem ur stekpannan, töm ur vattnet och lägg tillbaka kycklingbitarna i stekpannan. Lägg i pastan när vattnet kokat upp. Koka pastan i 8-9 min. Tillsätt Philadelphia-osten och grädden till kycklingen i stekpannan, rör om så det bildas en sås. Salta och låt stå tills det blir varmt. När pastan är klar, häll upp i durkslag. Blanda därefter pasta och kyckling med vitlökssås i en bunke eller liknande. Ta lite åt gången, blanda, hacka sönder pastan, lägg i mer och blanda. Ja ni förstår konceptet. Lägg sedan upp på tallrik tillsammans med grönsaker.

Lycka till!

/Rickard Mattsson

2 kommentarer:

Caroline sa...

Mums, låt mig köpa en lunchlåda :)

Rickard Mattsson sa...

Caroline, dig kan jag bjuda på en låda. Blev några stycken över. ;)