torsdag 2 oktober 2008

Idol

Nu har idol varit igång i några veckor utan att jag skrivit ett ord om det. Konstigt kan tyckas men jag har faktiskt haft annat att göra. Jag har ju sett på idol tex. ;)

Jag ser sällan på TV, tycker inte att det tillför särskilt mycket helt enkelt. Men när det gäller idol gör jag ett undantag. Idol följer jag ganska slaviskt men mitt liv skulle inte gå under om jag missade ett avsnitt. I år är det ju dessutom ny jury vilket är trevligt. Mer kompetenta och med ett betydligt mycket bättre förflutet än den gamla juryn. Jag har faktiskt bra mycket bättre förtroende för den nya juryn på grund av ovan nämda orsaker.

Just nu pågår gallringen inför finalen. Deltagarna håller verkligen hög klass och igår åkte en av mina favoriter, Linda ut ur tävlingen. Väldigt tråkigt tycker jag för hon har faktiskt riktigt bra talang och en självsäkerhet som är svårslagen. Jag hoppas att juryn tar sitt förnuft tillfånga och plockar med henne i tävlingen igen.

Idol-finalen 2007 följde vi på plats i globen. Vi får se hur det blir i år. Förmodligen följer vi årets final från TV-soffan.

Nä nu börjar snart dagens idol...

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: