tisdag 28 oktober 2008

Bambi på hal is

Ibland gör man saker man är stolt över och ibland gör man saker som man absolut inte är stolt över. Imorse steg jag upp 05:30 för att hinna träna innan jobbet. Cyklade iväg till gymmet 06:35 och började lyfta skrot strax efter 07:00. Det var kallt som tusan på morgonen men vägarna var torra och fina så det var inga problem att cykla med racern till gymmet och sedan till jobbet.

Vid lunchtid började det regna ute. Det smattrade på rätt bra på fönsterbläcken på jobbet ett tag men sedan gav det med sig. Jag tänkte att nu har det blivit varmare eftersom det regnar. När jag skulle åka hem märkte jag att marken såg mystisk glittrande ut, precis som den gör då det är is. Provade lätt att ansätta bakbromsen för att avgöra om regnet hade frusit på vägen. Märkte inte ett skit då jag provbromsade, således var det is. Hrmf. Hemfärden blev en lite udda upplevelse. Nog för att jag var nära att köra i vinterväglag under Kinnekulleloppet i maj men idag gick det ett steg längre. Det var svinhalt hela vägen hem men på något skumt sätt lyckades jag undvika att vurpa. Nu blir det vintercykel, ska bara orka lägga på vinterdäcken på den så är den fit for fight. Dagens övning är inget jag är särskilt stolt över, är mest bara glad att jag överlevde hemfärden på slicks och is. ;)

Kids, do not try this at home!

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: