tisdag 14 oktober 2008

Hemligheten

Idag avslöjar jag hemligheten bakom att vara i bra form. Förutom ett pannben av titan och en vilja av stål så handlar det bara om att äta rätt frukost. Havregrynsgröt med krossade linfrön och skivad banan. Det kan få vilken som helst att framstå som både snygg, snabb och bra.

Imorse lade jag grunden för en bra dag genom en rejäl portion gröt, innan jag snörade på mig löparskorna och sprang till jobbet. Nu sitter man på jobbet med en härlig träningsvärk i benen, känns skönt! Då kan man fokusera på jobbet istället för på träningen ett tag. ;)

Komihåg att vägen till framgång går via havregrynsgröt, det är hemligheten.

/Rickard Mattsson

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vafaan, på vägen till framgång kan man väl få njuta lite också. Det ska väl inte vara en psykisk pina att äta. Har du inte en klick lingonsylt, lite mjölk och en anpassad storlek på tallriken?

Rickard Mattsson sa...

Haha, prova den där kombinationen så får vi se om det krävs nåt mer skit (sylt). Om det inte är tillräckligt gott så kan du mosa bananen och lägga ovanpå gröten, det blir lite godare men kräver två bananer istället för en. Anpassad tallrik, jag fattar inte.. Jag använder en mattallrik så jag får plats med en rejäl portion (>3dl havregryn). Om det fanns större skulle jag använda den istället. ;)

Liten kille, stora portioner.

Nordström sa...

Jag har kört den varianten att man mosar i en banan i gröten under själva tillverkningsprocessen, om man använders sig av spis och kastrull vill säga. Fast du får observera orden "har kört"... Nu är det andra bullar...

Rickard Mattsson sa...

Aha, ja det var ju ytterligare en variant på det hela. Mosad banan på gröten gör jag numera bara då det är party, i övrigt kör jag med skivad då sparar man in en banan om dagen. ;)