lördag 28 juni 2008

Övningskörning

Idag övningskörde jag tävlingsbanan som jag ska köra 14 varv på imorgon. Jag tror att det kommer att kännas spyfärdigt mer än en gång. Tre rejäla backar varje varv, den första är kort och brant, den andra är lång och flack och den sista är medium. Själv gillar jag den första backen för den är brant, den andra hatar jag för den är seg och den sista kan jag leva med. Ska bli intressant och se hur det går där imorgon. Jag tror fortfarande att det är väldigt få som slutför morgondagens SM-linje för elit.


Ikväll var jag och kikade på Falu DH som går här på lugnet i Falun. Det var många år sedan jag såg på ett downhill nu. Roligt att se ungdomarna dunka på nedför slalombacken helt utan rädsla.

Nu blir det ryggläge inför morgondagens prövning.

/Rickard Mattsson

Inga kommentarer: